torsdag 27 maj 2010

Ur fotoalbumet

Kusinerna Marie & Mikael sitter på bron till stugan

Här var inte mina kusiner så gamla, detta kort är en av de första bilderna som blivit tagen på torpet. Skulle kunna tänka mig att detta kort är taget för ca 28 år sedan. Jag törs inte säga hur länge huset hade stått innan farfar köpte det, men om man tittar i det äldsta fotoalbumet ser det ut som det har stått där ett bra tag.

Vi har aldrig vetat säkert vilket år torpet byggdes, mer än att modellen var ett större Per-Albins torp. Men denna vecka har vi fått svar på den frågan. Min far ringde till en kvinna som vi hört skall kunna en hel del om Byn, det visade sig att hon var född där. Därav också att torpet byggdes 1935. Det känns verkligen roligt att få veta lite historia om det stället man varit på så mycket sedan man var liten.

Jag återkommer med ett inlägg där jag går in djupare på lite historik om torpet!

På återseende!

Kram från Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar